КОРЕКЦІЯ ЗАМКНУТОСТІ У ДІТЕЙ або ❤8 ВПРАВ ДЛЯ ТРЕНІНГУ


Тренінгові вправи для корекції замкнутості та сором'язливість у дітей?

1️⃣Вправа «Незнайко»

Мета: використовувати немовленнєві форми спілкування для того, аби дитина легше йшла на контакт.

Хід гри
Кожна дитина — «Незнайко». Ведучий (дорослий) ставить дітям різні запитання. А вони лише знизують плечами й розводять руками.
Виразні рухи: припідняті брови, опущені кутики рота, припідняті плечі, руки злегка розведені в сторони, долоні розкриті.
Після гри визначають найкращого «Незнайка».

2️⃣Вправа «Зобрази приказку»

Мета: сприяти розвитку вміння використовувати не тільки мовленнєві засоби спілкування.

Хід вправи
Діти об’єднуються у підгрупи. Кожна підгрупа задумує якусь приказку і зображує її за допомогою міміки та жестів. Вибирають дуже прості та знайомі всім дітям приказки. Інша група відгадує, яку приказку зображують.

3️⃣Вправа «Близнюки»

Мета: допомогти усвідомити й прийняти свої індивідуальні особливості та особливості інших людей.

Хід вправи
Обігрують сюжет, коли всі навколо стали абсолютно однаковими, однаково мислять, одягаються тощо. Після гри обговорюють, чи всім сподобалося бути однаковими, у чому полягали труднощі.

4️⃣Вправа «Закінчити речення»

Мета: сприяти підвищенню впевненості в собі, у своїх силах.

Хід вправи
Діти по черзі закінчують кожне з речень.
Я хочу...
Я вмію...
Я зможу...
Я досягну...

5️⃣Вправа «Я в майбутньому»

Мета: усвідомити можливість подолання замкнутості; дати дитині перспективу на майбутнє і впевненість у власних силах.

Хід вправи
Дитині дають завдання намалювати себе такою, якою вона уявляє себе в майбутньому. Обговорюючи з нею малюнок, запитайте, як вона почуватиметься, якими будуть її взаємини з батьками, братом або сестрою, однокласниками, друзями.

6️⃣Вправа «Дзеркало»

Мета: розвивати здатність до симпатії, увагу до іншої людини і вміння відчути внутрішній ритм іншої людини, якомога точніше відобразити його.

Хід вправи
Двоє дітей стають обличчям одне до одного й домовляються про свої ролі: один — ведучий, інший — «дзеркало». Руки учасників підняті на рівень грудей і повернені долонями назустріч одне одному. Ведучий починає виконувати довільні рухи руками, а той, хто виконує роль дзеркала, прагне відобразити їх у тому самому ритмі. Ролі кілька разів змінюють.

7️⃣Вправа «Клубочок»

Мета: подолати психологічні бар’єри спілкування; створити атмосферу відкритості й безпеки.

Хід вправи
Діти утворюють коло. Ведучий, тримаючи в руках клубочок, обмотує нитку навколо пальця, ставить довільне запитання, яке його цікавить (наприклад: «Як тебе звуть?»; «Чи хочеш ти зі мною товаришувати?»; «Що ти любиш?»; «Чого ти боїшся?» тощо). Гравець ловить клубочок, обмотує нитку навколо пальця, відповідає на запитання, а потім ставить своє запитання наступному гравцеві.
Отже, у кінці гри клубок повертається до ведучого. Усі бачать нитки, що пов’язують учасників гри в одне ціле, визначають, на що схожа фігура, багато дізнаються одне про одного, згуртовуються.

8️⃣Вправа «Тільки разом»

Мета: відчути те саме, що й їхній партнер. Дітям необхідно звикнути одне до одного. Дуже добре, якщо вони мають змогу пограти в цю гру з різними партнерами.

Хід вправи
Запропонувати дітям об’єднатися у пари і стати спиною до спини. Вони мають повільно, не відриваючи своєї спини від спини партнера, сісти, а потім так само підвестися. Гравці мають визначити, з якою силою необхідно спиратися на спину свого партнера, щоб обом було зручно рухатися.
Доцільно проаналізувати вправу, поставивши дітям такі запитання.

З ким тобі було найлегше сідати й підводитися?

Що було найважчим у цій вправі?

Автор О. В. Суходольська.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ