Поради учням

Світлина від Національна дитяча "гаряча лінія".

Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?
Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?

В деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.

В чому полягає робота шкільного психолога та які її особливості?
Шкільні психологи відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь викажеш свої тривоги, то одразу й легше стає на душі. Для деяких роль “жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.

Також шкільні психологи багато проводять різних досліджень. Крім цього, в деяких школах вони ведуть факультативи з психології та виступають кураторами курсових робіт та МАН. Досить багато дітей у наших школах цікавить дослідження тем з психології, адже вони пишуть у своїх роботах саме про ті проблеми, які цікавлять власне їх самих. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.

Які проблеми зараз найбільше турбують дітей та підлітків?
В основному це ситуації пов’язані з проблемами у сім’ї та стосунками з однолітками. Конфлікти, непорозуміння - різне у житті буває. Але ті, хто звертався по допомогу, обов’язково знаходили вихід із складного становища. А часто навіть буває, що після візиту до психолога проблема вже не здавалась такою страшною, адже просто розповівши її, дитина починала краще розбиратись у ситуації та переставала переживати через, як виявлялося, дрібниці.

В яких випадках треба, не боячись, йти просити допомоги у психолога?
Не переживай, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Лише людина, яка об’єктивно зможе оцінити твоє становище, допоможе тобі розібратися. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого хорошого зазвичай не призводить. Це лише може спричинити душевну травму та виникнення комплексів. 

Підготовка до іспиту.

Спочатку підготуй місце для занять: прибери із столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і тому подібне.
Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває досить якої-небудь картинки в цих тонах або естампу.
Склади план занять. Спершу визнач: хто ти - "сова" або "жайворонок", і залежно від цього максимально використовуй ранішні або вечірній години. Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатиметься. Не взагалі: "трохи позаймаюся", а які саме розділи і теми.Почни з найважчого, з того розділу, який знаєш найгірше. Але якщо тобі важко "розгойдатися", можна почати з того матеріалу, який тобі більш за все цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдеш до робочого ритму, і справа піде.
Чергуй заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин - перерва. Можна в цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.Не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам''ятати весь підручник. 
Корисно структурувати матеріал за рахунок складання планів, схем, причому бажано на папері. Плани корисні і тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу. Виконуй якомога більше різних опублікованих тестів по цьому предмету. Ці тренування ознайомлять тобі з конструкціями тестових завдань.Тренуйся з секундоміром в руках, засікай час виконання тестів (на завданнях в частині А в середньому втрачається по 2 хвилини на завдання).Готуючись до іспитів, ніколи не думай про те, що не впораєшся із завданням, а навпроти, в думках малюй собі картину тріумфу.
Залиш один день напередодні іспиту на те, щоб знов повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на найважчих питаннях.
Напередодні іспиту. Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останній перед ним ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку. Виспися якнайкраще, щоб встати відпочившим, з відчуттям свого здоров'я, сили, "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.В день складання іспиту необхідно з'явитися до школи не спізнюючись, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати пропуск декілька (про запас) ручок геліївих або капілярних з чорним чорнилом. Якщо в школі холодно, не забудь тепло одягнутися, адже ти сидітимеш на іспиті 3 години.Під час тестування. На початку тестування вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як кодувати номер школи і так далі).Будь уважний!!! Від того, як ти запам'ятаєш всі ці правила, залежить правильність твоїх відповідей!



Вправа «Закінчи речення»
Мета: показати різноманіття можливостей усвідомлення своєї внутрішньої сутності.
Час проведення: 15 хв.
Процедура: вправа виконується письмово в зошиті.
1. Я - ...
2. Я вмію ...
3. Я хочу ...
4. Зовні я ...
5. Мені хотілося б бути в ідеалі ...
6. Мені можна ...
7. Мені не можна ...
8. Я можу навчитися ...
9. Як юнак (дівчина) я ...
10. Як школяр я ...
11. У класі я ...
12. На вулиці я ...
13. Вдома я ...
14.Коли закінчу школу, я ...
15. Я буду ...
16. Я можу бути партнером ...
17. Я можу працювати ...
18. Я люблю ...
19. Я не люблю ...
20. Я мрію ...
21. Я сподіваюся ...
22. Я вірю ...
23. Я відчуваю себе...

Популярні дописи з цього блогу

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ