Діти покоління Альфа
·
Автори теорії поколінь стверджують, що
діти, які почали народжуватися 3-4 роки тому, і ті, що прийдуть у світ у
найближчі 15 років, складуть одне покоління. Тобто, «альфи» — це народжені
орієнтовно у 2015-2035 роках.
·
Вчені вважають, що на їхнє становлення та
розвиток великий вплив матимуть соцмережі. Адже нині батьки часто заводять
малюкам особисті сторінки раніше, ніж вони навчаться говорити й писати.
·
Планшети та смартфони стали настільки
звичними, що батьківські гаджети потрапляють навіть до рук немовлят. Тож
інтернет для «альфи» — це навіть не «цікавинка» батьків, як було для
«цифрових», а просто доступна іграшка.
·
Також на наступне покоління вплинуть
відкриття та винаходи, що були зроблені за останні п’ять років, але масово
охоплять планету трохи згодом. Це можливість редагування генома, поява
3D-принтерів та роботів, що самонавчаються.
·
Отож, для покоління Альфа всі і все у
світі будуть поєднані, незалежно від того, де знаходяться географічно. У
їхньому світі змінювати можна буде все, навіть людський організм. А речі можна
буде роздрукувати «з нічого».
·
Якими вони будуть?
·
На думку соціологів, покоління Альфа має
бути схоже на своїх прапрапрадідів — приміром, на гімназистів початку XX
століття. Вони жадібно вбирали все нове, нерідко нехтували заняттями, але
обожнювали наукові, а часом і лженаукові відкриття: сінематограф, автомобілі,
літаки, теплоходи, гіпноз, психоаналіз, медіумів.
·
Вони з поважним виглядом сперечалися про
складні філософські й політичні доктрини, але в реальному житті були досить
наївними.
·
Викладачів бентежила відсутність у тих
дітей поваги до старших і дивовижна впевненість у собі. Ніколи ще серед
підлітків не були настільки актуальними революційні ідеї. Замість того щоб
думати про уроки, вони мізкували, як змінити світ. В усьому світі ті часи
назвали бурхливими: людей очікували швидкі зміни в стилі життя та численні
переїзди.
·
Прогнозують, що «альфи» також будуть
схильні до нестандартних рішень. Їх змалку цікавитимуть глобальні проблеми
сучасності: глобальне потепління, космос, нестача ресурсів. Причому, навіть у дитинстві
вони будуть впевнені, що самостійно зможуть вирішити всі складнощі.
·
Чому можуть конфліктувати з молодими
вчителями?
·
Коли «альфи» прийдуть до школи, на ринку
праці головними будуть представники покоління Z — ті, хто навчається сьогодні.
·
Але не можна передбачити, наскільки
збільшиться кількість молодих спеціалістів у школах. Є варіант, за якого
більшість учителів становитимуть представники покоління Y — тобто ті, кому нині
20-30 років.
·
Соціологи передбачають, що між молодими
викладачами та «альфами» конфлікти можуть виникати з таких причин.
·
1) Ігнорування моди та репутації в
соцмережах.
·
Навчання буде значно віртуальнішим, ніж
нині. Спілкування в навчальних тематичних групах соцмереж стане звичним для
школярів і вчителів. Тому діти, які нехтують груповим зворотним зв’язком,
дивуватимуть викладачів.
·
«Альфам» буде неважливо, чи належать вони
до якоїсь спільноти. Вони матимуть критичний склад мислення, намагатимуться
довести чи спростувати те, що раніше вважалося аксіомою. І навіть повстануть
проти «зграї» соцмереж. Ці діти наголошуватимуть на тому, що мають право думати
інакше, ніж всі, та не озиратися на кількість «лайків».
·
При цьому вони не почуватимуться ні
одинаками, ні членами певних колективів. А вважатимуть себе просто частиною
одного цілого — землянами.
·
2) Запізнення та зрив дедлайнів.
·
«Альфи», особливо в дитинстві та
підлітковому віці, житимуть так, ніби в них попереду вічність. Тож це
обертатиметься недоліками: їм буде важко розрахувати час на певну діяльність,
вони забуватимуть про інтернет-дедлайни з різних предметів, постійно
запізнюватимуться на уроки.
·
Ці учні будуть переконані, що глобальне
важливіше за деталі та формальності, тож цікаві замисли та міркування не можна
обмежувати часом. Варто буде розробити спосіб навчати цих дітей не одночасно, а
в різному темпі.
·
Вчителів, які вважають, що успіх треба
заробити наполегливою працею, дратуватимуть спроби «дітей смартфонів» вигадати
щось, щоб завдання можна було зробити якомога швидше.
·
3) Бунти та надмірна незалежність.
·
Коли підліткові бунти майже забудуться, а
молодь довго житиме разом з батьками, з’являться волелюбні «альфи». Ці діти
вважатимуть, що можуть самостійно мандрувати і прагнутимуть подивитися весь
світ. Будуть переконані, що підтримку можуть знайти навіть у незнайомих людей.
·
Інтернет на той час перестане бути «світом
у гаджеті»: розвиватимуться технології доповненої реальності. Тож нове
покоління вже не тікатиме від реального життя, а захоче змінювати фізичний світ
так само легко, як змодельований.
·
Фізична активність теж буде на високому
рівні, адже «альфи» не будуть увесь час сидіти з гаджетами в руках. А тому
зростатимуть непосидючими, активними та сильними.
·
Певна легковажність та рання самостійність
можуть дратувати вчителів. А з батьками учнів викладачі зможуть спілкуватися
лише мінімально. Бо навіть першачки не дозволятимуть татам і мамам опікуватися
їхніми справами.
·
Варто врахувати, що чимало батьків будуть
не дуже молодими. Адже зараз є тенденція народжувати все пізніше. Тому для
підлітків покоління Альфа буде звичнішим опікуватися батьками, ніж навпаки.
·
Чому можуть конфліктувати з літніми
вчителями?
·
Можна передбачити й протиріччя, які
виникнуть між «альфами» та літніми викладачами.
·
1) Відсутність духу конкуренції.
·
Як і нинішні учні, «альфи» не будуть
амбітними і не цікавитимуться призами в конкурсах. Але вони ще й не терпітимуть
порівняння та будь-якого примусу. Навіть завуальованого під змагання чи гру.
·
Більш уразливі, образливі та емоційні, ці
школярі вимагатимуть делікатності, поваги до індивідуальних особливостей,
навіть коли будуть ще зовсім малими. Певно, систему оцінювання доведеться
міняти, щоб вона не травмувала нове покоління.
·
2) Знання важливіші за вміння.
·
Нині, коли сучасна школа відходить від
виховання «теоретиків» до розвитку необхідних для життя компетенцій, у це складно
повірити. Але вміння знову будуть знецінені, а знання — у фаворі.
·
Проте на новому витку історії ідеальним
учнем стане не зубрила-ерудит, «нашпигований» інформацією, а дитина-дослідник.
Тобто учень, який пропонує нові ідеї і робить міні-відкриття. А де багато ідей
— там і багато суперечок.
·
Прогнозують, що «альфи» перетворюватимуть
проекти на диспути, «говорильні», але не завжди доводитимуть справу до кінця.
·
Досвід та вміння викладача перестануть
вражати дітей. «Респект» викликатиме лише оригінальність мислення, вміння
проаналізувати і трактувати.
Коментарі
Дописати коментар