Діти покоління Альфа



·         Що на них вплине?


·         Автори теорії поколінь стверджують, що діти, які почали народжуватися 3-4 роки тому, і ті, що прийдуть у світ у найближчі 15 років, складуть одне покоління. Тобто, «альфи» — це народжені орієнтовно у 2015-2035 роках.
·         Вчені вважають, що на їхнє становлення та розвиток великий вплив матимуть соцмережі. Адже нині батьки часто заводять малюкам особисті сторінки раніше, ніж вони навчаться говорити й писати.
·         Планшети та смартфони стали настільки звичними, що батьківські гаджети потрапляють навіть до рук немовлят. Тож інтернет для «альфи» — це навіть не «цікавинка» батьків, як було для «цифрових», а просто доступна іграшка.
·         Також на наступне покоління вплинуть відкриття та винаходи, що були зроблені за останні п’ять років, але масово охоплять планету трохи згодом. Це можливість редагування генома, поява 3D-принтерів та роботів, що самонавчаються.
·         Отож, для покоління Альфа всі і все у світі будуть поєднані, незалежно від того, де знаходяться географічно. У їхньому світі змінювати можна буде все, навіть людський організм. А речі можна буде роздрукувати «з нічого».
·         Якими вони будуть?
·         На думку соціологів, покоління Альфа має бути схоже на своїх прапрапрадідів — приміром, на гімназистів початку XX століття. Вони жадібно вбирали все нове, нерідко нехтували заняттями, але обожнювали наукові, а часом і лженаукові відкриття: сінематограф, автомобілі, літаки, теплоходи, гіпноз, психоаналіз, медіумів.
·         Вони з поважним виглядом сперечалися про складні філософські й політичні доктрини, але в реальному житті були досить наївними.
·         Викладачів бентежила відсутність у тих дітей поваги до старших і дивовижна впевненість у собі. Ніколи ще серед підлітків не були настільки актуальними революційні ідеї. Замість того щоб думати про уроки, вони мізкували, як змінити світ. В усьому світі ті часи назвали бурхливими: людей очікували швидкі зміни в стилі життя та численні переїзди.
·         Прогнозують, що «альфи» також будуть схильні до нестандартних рішень. Їх змалку цікавитимуть глобальні проблеми сучасності: глобальне потепління, космос, нестача ресурсів. Причому, навіть у дитинстві вони будуть впевнені, що самостійно зможуть вирішити всі складнощі.
·         Чому можуть конфліктувати з молодими вчителями?
·         Коли «альфи» прийдуть до школи, на ринку праці головними будуть представники покоління Z — ті, хто навчається сьогодні.
·         Але не можна передбачити, наскільки збільшиться кількість молодих спеціалістів у школах. Є варіант, за якого більшість учителів становитимуть представники покоління Y — тобто ті, кому нині 20-30 років.
·         Соціологи передбачають, що між молодими викладачами та «альфами» конфлікти можуть виникати з таких причин.
·         1) Ігнорування моди та репутації в соцмережах.
·         Навчання буде значно віртуальнішим, ніж нині. Спілкування в навчальних тематичних групах соцмереж стане звичним для школярів і вчителів. Тому діти, які нехтують груповим зворотним зв’язком, дивуватимуть викладачів.
·         «Альфам» буде неважливо, чи належать вони до якоїсь спільноти. Вони матимуть критичний склад мислення, намагатимуться довести чи спростувати те, що раніше вважалося аксіомою. І навіть повстануть проти «зграї» соцмереж. Ці діти наголошуватимуть на тому, що мають право думати інакше, ніж всі, та не озиратися на кількість «лайків».
·         При цьому вони не почуватимуться ні одинаками, ні членами певних колективів. А вважатимуть себе просто частиною одного цілого — землянами.
·         2) Запізнення та зрив дедлайнів.
·         «Альфи», особливо в дитинстві та підлітковому віці, житимуть так, ніби в них попереду вічність. Тож це обертатиметься недоліками: їм буде важко розрахувати час на певну діяльність, вони забуватимуть про інтернет-дедлайни з різних предметів, постійно запізнюватимуться на уроки.
·         Ці учні будуть переконані, що глобальне важливіше за деталі та формальності, тож цікаві замисли та міркування не можна обмежувати часом. Варто буде розробити спосіб навчати цих дітей не одночасно, а в різному темпі.
·         Вчителів, які вважають, що успіх треба заробити наполегливою працею, дратуватимуть спроби «дітей смартфонів» вигадати щось, щоб завдання можна було зробити якомога швидше.
·         3) Бунти та надмірна незалежність.
·         Коли підліткові бунти майже забудуться, а молодь довго житиме разом з батьками, з’являться волелюбні «альфи». Ці діти вважатимуть, що можуть самостійно мандрувати і прагнутимуть подивитися весь світ. Будуть переконані, що підтримку можуть знайти навіть у незнайомих людей.
·         Інтернет на той час перестане бути «світом у гаджеті»: розвиватимуться технології доповненої реальності. Тож нове покоління вже не тікатиме від реального життя, а захоче змінювати фізичний світ так само легко, як змодельований.
·         Фізична активність теж буде на високому рівні, адже «альфи» не будуть увесь час сидіти з гаджетами в руках. А тому зростатимуть непосидючими, активними та сильними.
·         Певна легковажність та рання самостійність можуть дратувати вчителів. А з батьками учнів викладачі зможуть спілкуватися лише мінімально. Бо навіть першачки не дозволятимуть татам і мамам опікуватися їхніми справами.
·         Варто врахувати, що чимало батьків будуть не дуже молодими. Адже зараз є тенденція народжувати все пізніше. Тому для підлітків покоління Альфа буде звичнішим опікуватися батьками, ніж навпаки.
·         Чому можуть конфліктувати з літніми вчителями?
·         Можна передбачити й протиріччя, які виникнуть між «альфами» та літніми викладачами.
·         1) Відсутність духу конкуренції.
·         Як і нинішні учні, «альфи» не будуть амбітними і не цікавитимуться призами в конкурсах. Але вони ще й не терпітимуть порівняння та будь-якого примусу. Навіть завуальованого під змагання чи гру.
·         Більш уразливі, образливі та емоційні, ці школярі вимагатимуть делікатності, поваги до індивідуальних особливостей, навіть коли будуть ще зовсім малими. Певно, систему оцінювання доведеться міняти, щоб вона не травмувала нове покоління.
·         2) Знання важливіші за вміння.
·         Нині, коли сучасна школа відходить від виховання «теоретиків» до розвитку необхідних для життя компетенцій, у це складно повірити. Але вміння знову будуть знецінені, а знання — у фаворі.
·         Проте на новому витку історії ідеальним учнем стане не зубрила-ерудит, «нашпигований» інформацією, а дитина-дослідник. Тобто учень, який пропонує нові ідеї і робить міні-відкриття. А де багато ідей — там і багато суперечок.
·         Прогнозують, що «альфи» перетворюватимуть проекти на диспути, «говорильні», але не завжди доводитимуть справу до кінця.

·         Досвід та вміння викладача перестануть вражати дітей. «Респект» викликатиме лише оригінальність мислення, вміння проаналізувати і трактувати.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ