"Психологічний клімат в колективі"
Всіх вітаю в цій залі. Так як гра є одним із
основних методів роботи педагога, тож давайте і ми розпочнемо нашу роботу саме
з неї.
Вправа “Розумний капітан” (5хв)
Пропоную пограти в інтелектуальну гру на розвиток професіоналізму та
ерудиції.
Завдання для 1 групи
Чи знаємо ми видатних педагогів?
1.
Щоб стати справжнім вихователем дітей, треба віддати їм
своє серце. (В.Сухомлинський)
2.
Справжнє виховання полягає не стільки у правилах,
скільки у вправах. (Ж.-Ж.Руссо)
3.
Щоб дати учням іскорку знань, вчителю необхідно
увібрати в себе море світла. (В.Сухомлинський)
4.
Єдиний, хто розуміє дитину, - це інша дитина.
(Монтессорі)
Завдання для 2 групи
Знання вікової психології
Назвати віковий період
Провідною діяльністю цього
віку є навчання. (молодший шкільний вік(6-10р))
Провідною діяльністю цього віку є особистісне спілкування в процесі суспільно корисної
діяльності та навчання. (підлітковий вік(11-15р))
Провідною діяльністю цього віку є навчально-професійна діяльність. (старший шкільний
вік(15-17р))
Завдання для 3 групи
Продовжте
відомий вираз, пов»язаний з педаогікою
- Усі перемоги
починаються – (з перемоги над собою).
- Хто не дивиться
вперед – (залишається позаду).
- Коли дитина живе в
атмосфері толерантності, вона – (учиться бути терпимою).
- Істина народжується
в суперечках, та коли пристрасті вирують, істина – (зникає).
Отож, судячи з вашої активності, ми можемо визначити
умовно, хто ж буде капітаном кожної із команд, присутніх в залі. Отже,
назвіться …..капітан 1-го стола….2-го, 3-го…Завдання капітана буде представляти
результати роботи команди на протязі ситуативного
тренінгу.
Вправа “Вирішення
педагогічних ситуацій відповідно стилю керівництва” (10хв)
Перед Вами знаходяться пам’ятки щодо стилів керівництва:
авторитарного, демократичного та ліберального. Відповідно заданому стилю
потрібно розв’язати педагогічну ситуацію і представити свої напрацювання.
У
колективі конфліктують 2 угрупування педагогів. Вони звертаються до керівника й
просять, щоб він став на їхню сторону. Як діяти керівникові?
Під
час тарифікації педагогічних кадрів учителі математики незадоволені розподілом
навчального навантаження, тому що один має навантаження 26 годин, а інший – 18,
при цьому в них однаковий педагогічний стаж, однакова категорія.
У
8 класі постійно з різних причин змінювали деяких учителів-предметників,
класних керівників. Клас вважався неорганізованим і слабким за своєю
успішністю. Учні звикли до такого становища і навіть цим бравували. Як у цій
ситуації повинно діяти керівництво школи?
Обговорення: Чи
легко було розв’язати ситуацію, використовуючи тільки один стиль керівництва?
Жоден стиль керівництва педколективом не може бути
реалізований у “чистому вигляді”. Діям одного і того самого керівника за різних
обставин можуть бути властиві різні стилі. Під впливом ситуаційних факторів
(особливості колективу, зовнішній і внутрішній впливи, завдання, які доводиться
розв'язувати, тощо) відбувається трансформація одного стилю керівництва в
інший. Кожен стиль є унікальною, цілісною системою методів, способів, прийомів
керівництва, яка суттєво відрізняє одного керівника від іншого.
Розв’язуючи будь-яку складну ситуацію керівник повинен памятати, що
потрібно:
-
Відокремити ситуацію від особистості;
-
Визначити справжню причину конфлікту;
-
Не піддаватися емоціям і не квапитися форсувати конфлікт;
-
Врахувати все, що вплине на результат;
-
Передбачити наслідки прийнятих рішень (3 альтернативи);
-
Уміти відрізнити думки від фактів;
-
У критичній ситуації брати відповідальність на себе.
Вправа “Клімат в
колективі” (10хв)
В одному кліматі рослина може розквітнути,
в іншому - зачахнути. Те ж саме можна сказати і про психологічний клімат: в
одних умовах люди відчувають себе некомфортно, прагнуть покинути колектив,
проводять в ньому менше часу, їх особистісний ріст сповільнюється, в інших -
колектив функціонує оптимально і його члени отримують можливість максимально
повно реалізувати свій потенціал.
Будівництво психологічного клімату,
згуртованості колективу - це найважливіша справа не тільки адміністрації, але і
кожного члена колективу.
Отже, давайте спробуємо розробити
рекомендації для створення такого клімату.
1 група: завдання, які ви виробили для
покращення психологічного клімату в колективі;
2 група: якості керівника, які є
найважливішими у процесі створення здорового психологічного клімату;
3 група: визначити особливості
позитивного іміджу управлінця.
Презентація «Тайм-менеджмент керівника навчального закладу»
Вправа “Побажання”
Інструкція. Пропоную вам дістати
по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас
чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання
чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
-
Тобі сьогодні особливо пощастить!
-
Життя готує тобі приємний сюрприз!
-
Настав час зробити те, що ти постійно відкладаєш!
-
Люби себе таким, яким ти є!
-
Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!
-
Сьогодні з тобою разом радість і спокій!
-
Сьогодні твій день, успіхів тобі!
-
Всі твої бажання і мрії реалізуються, повір в це!
-
Ти знайдеш вихід із ситуації, яка тебе сьогодні
хвилює!
-
Частіше усміхайся і буде тобі щастя!
-
Сам керуй своїм життям і нічого не бійся!
-
Не бійся проблем, життя без них – нудне і
безбарвне! Їх вирішення – ось у чому весь смак.
- Усе складеться для тебе найкращим
чином!
- Сьогодні твій день, щасти тобі!
- Сьогодні Фортуна з тобою разом!
- Пам’ятай: ти народився, щоб бути
щасливою!
- Сьогодні очікуй прибутку!
- Потурбуйся про здоров’я свого
тіла!
- Зроби собі подарунок, ти на нього
заслуговуєш!
- Вищі сили оберігають тебе!
- У тебе є все, щоб насолоджуватися
життям!
- Усе, що потрібно тобі, легко
приходить до тебе!
- Усі твої бажання та мрії
реалізуються, повір у це!
- Сьогодні з тобою спокій і
радість!
- Сьогодні щасливий день
Коментарі
Дописати коментар